fbpx

התחלה - זיכרון - רגע בזמן

פרויקט בתחילת הדרך

כשמסיימים משימה (העלנו לאוויר את אתר הבית שלנו, כנסו לראות) נוצר פתאום רווח קטן בזמן שמאפשר לזיכרון הזה, של איך בעצם הכל התחיל, להתגלות. מה אנחנו מספרים לעצמנו עכשיו, על איך הייתה ההתחלה? מה כבר מזמן שכחנו בלהט העשייה? איך ניראה הרגע הזה, הפיזי והרעיוני כמובן, לפני שהחלל התמלא; בתכנים, בדברים, בתהליכים, בתשוקה, באנשים. הרגע הזה שנשמתי והרגשתי בו לראשונה Belong ?

להיזכר בחיוך איך היה כשהיה ריק (כמעט)? מתי בדיוק הפך אתר הבנייה – למקום? וההתייחסות לחלל המתרקם כבר לא הייתה רק כאל מבנה בשיפוץ, כפרויקט, כערמת משימות של תכנון וביצוע?

בילונגינג בהתחלה

במבט לאחור הרגע הזה קרה לקראת סוף הבנייה, כשמדרגות הברזל כבר מובילות למבנה, כשריצפת הבטון בוהקת, כשצינור הברזל המיועד לארובת הקמין (ברור שיהיה קמין עצים) כבר שוכב ממתין להרכבה. מעט הקירות האורגינלים כבר מקולפים כהלכה, אחד מהם מחכה לטקסט שירשם עליו. עוד אין חשמל מחובר אבל יש הרבה אור טבעי. גם בלב. 

אמנות וואבי סאבי

אני מסתובבת בחלל ומדמיינת את כל מה שיכנס בקרוב, שיווצר, שיקרה, שיוולד. שומעת בדמיוני את המוסיקה, את מכונת התפירה ושאר המכשירים, את רחשי העשייה, את קולות האנשים ומשהוא בי רוצה שישאר ככה ריק. מוקסמת מהריק. 

נעה בר לב דוידור בילונגינג התחלה

בחלל מונחים מעט דברים. סולמות, שולחן ״חמורים״ בייצור בילונגינג, תיק, מיכלי צבע וענף עץ. לירון זנדמן, הצלמת שמלווה את הפרויקט כבר שנים, קופצת לבקר אותי. מבינה שזה Moment. עם המצלמה, הרגישות והעין המחוננת שלה תופסת את הרגע ההוא שהמקום נהיה מקום.

עכשיו כשהאתר באוויר (כנסו לראות), חובק בתוכו כל כך הרבה תכנים ועושר וויזואלי שמעיד ומתעד את כמות העשייה של  הפרויקט הזה מאז, מרענן לחזור לרגע לרגע ההוא.

בילונגינג ההתחלה

צילומים: לירון זנדמן

שמרו על קשר

נעה בר-לב דוידור | Noa Bar-Lev Davidor

מייסדת המותג (Be Longing(s, יוצרת רב-תחומית בשדות האמנות, עיצוב ואדריכלות פנים. מאמינה בחיבורים, בקשב, בטולרנטיות ובשילוב כוחות. מאמינה באחריות על הסביבה האנושית ועל משאבי הטבע. מאמינה בעשייה אותנטית. בחיבור ובנגישות למשאבים הפנימיים של האדם ולהתכוונות שלו להיות באלמנט שלו ומשם להשפיע, ליצור, לקדם, לתמוך, לעשות. מאמינה שעלינו להשתמש בכל מה שכבר קיים, כפלטפורמה ליצירת דברים חדשים.

4 תגובות

  1. יצירת אומנות בפני עצמה האתר היפיפה הזה שמה שרוצים זה לטייל בו עוד ועוד, ורוצים ממנו עוד ועוד.
    זו נסיעה בחלל של עוצמת חומרים וכתובים של יופי יצירתיות מחוננת ומכוננת שמעלה ומסעירה רגשות ותחושות מבפנים.

  2. פוסט כל כך נוגע, מזכיר לי את הדרך שאני הולכת בה אתכן, איתך, עם הבילונגינג, שבשבילי הוא הוויה פנימית, הלך רוח של הנפש, מקום שבו הפנים והחוץ מתחברים, מקום שהפך להיות חלק ממני. מודה על המילים שלך, ועל הבילונגינג שהפגיש ביננו.
    מאוד סימבולי בשבילי שהפוסט הזה עלה בתאריך יום ההולדת שלי 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שמרו על קשר

עקבו אחרינו 

Are you on the list ?

המידע שלך ישאר חסוי ולא נשתף אותו עם צד שלישי

דילוג לתוכן