fbpx

פשטות - איכות - שייכות - בית

מרגש במיוחד לצלם את הבית הזה מכיוון שעשיתי אותו לפני עשרים שנה. כן עשרים…. פרויקט עיצוב פנים הבית בחומרים טבעיים שדייריו ייחלו לשינוי רדיקאלי שידייק להם את המגורים והחיים בו. 

אחד הבתים הראשונים שעיצבתי (עדיין בדיבור הפנימי, לא סגורה על המילה הזאת – עיצוב) והוא דוגמה מצוינת, חיה ואותנטית שמחזקת את ההשקפה שלי על Timeless Design. על חומרים שמשתנים בחן, על לאהוב, על פשטות וצניעות עם איכות ונוחות. על לתכנן ולרהט בית בחומרים טבעיים ובאופן שמרגיש וירגיש רלוונטי גם כשהשנים עוברות, כשהחיים מסביב משתנים והבית נשאר עוגן ומנוף.

בית בעיצוב נקי וטבעי עם חומרים נושמים כמו אבן, עץ, ברזל, טקסטיל, חימר… בגוונים בהירים שמשרים שלווה  ומאפשרים Nesting רגוע. מרושל במידה, הרמוני, מטופל ולא מהוקצע, נינוח ומאפשר.

הרבה פעמים, כשאני מדברת עם לקוחות לקראת פרויקט חדש ומסבירה את התהליך שאנחנו עומדים לעבור ושממנו ״יוולד״ הבית, אני מזכירה את האמן מיכאל אנג׳לו ; אומרים, שכששאלו אותו ״איך אתה עושה פסלים כאלה נפלאים?״  הוא ענה ״אני לא עושה אותם… אני מוצא אותם בתוך האבן. הם כבר קיימים שם בנפלאותם. אני רק, בתהליך רדוקציה, חוצב וגורע מהאבן עד להתגלותם והתגלמותם …״ 

מצטטת את ע׳ בעלת הבית שמדברת על התהליך ההוא שעברנו. "זה היה מסע מרתק וזאת הייתה דרך שאפשרה להביא לידי ביטוי תוכן ומשמעות למה זה הבית שלנו, עבורנו. זה היה להתחבר באופן אחר ועמוק וללכת לאזורי האסתטיקה והיצירה של הנפש פנימה. להתאים, לגשר ולדייק בין הרצונות שלי, שלו ושלנו כמשפחה; בתוך תהליך משותף שחיבר בין הבית מבחוץ לבין הבית הפנימי, הרגשי, מה שמושפע ומשפיע על כל יום ולכל היום…״

מלבד רהיטים מעץ ממוחזר, כלי קרמיקה לבנים בעבודת יד, ספות מבדי פשתן ואובייקטים אחרים של Be Longing  שנוספו לבית במהלך השנים האחרונות – דבר לא השתנה אלא רק התייפה והשתבח עם הזמן. 

בית שעומד במבחן הזמן זה בית שמייצר שקט בנושא התחלופה והצריכה. כלומר, האובייקטים והחפצים שהוא מכיל מוטמעים בו ובנו באופן כזה שאין תשוקה לשנות ולהחליף לעיתים קרובות. הבחירות שנעשו היו מדויקות ואותנטיות וריחפו מעל הטרנדים וכך נוצר חיבור אמיתי לאובייקטים ולחומרים. יש מין נחת כזאת של ״זה הבית״.

הבית הזה הוא מיכל ושיקוף לאישיות הגרים בו, משפחה רבת כישרונות וקסם. הוא מניפסט של האהבות שלהם; השום, היין, הארוחות, שיחי התבלין, עץ הלימון, הציור, המסעות, מלאכות-היד, הלארח… הקירבה לים, הרומנטיקה, הגולמי, החומרים הראשוניים. בית עם המון אוויר ואור. בית שמשרה קסם על אורחיו.

בעידן שמדברים הרבה על עיצוב פנים אקולוגי, עיצוב בר- קיימא, עיצוב מחומרים ממוחזרים, עיצוב לוקאלי, אדריכלות ורנקולרית – נעים להסתכל אחורה בזמן ולפגוש את הערכים האלה בפרויקט וותיק שלא פג קיסמו.

״גם אחרי כל כך הרבה שנים, התחושה היומיומית היא של התרגשות. של התרחבות הנשמה בנשימה למראה היופי, האסטתיקה ותחושת השלווה.״ אומרת ע׳

ומוסיפה "ממש טרנספורמציה לתודעה. זה מרגיש כאילו זה קרה אתמול וכשזה קרה זה הרגיש שכבר היה כאן תמיד…."

זהו בית אותנטי, אינטימי ועוטף. בית שאפשר להשיל בו קליפות. מכיל את הפעולות הכי בסיסיות של המשפחה, כמו גם את החלומות והמאוויים, שנוצרו ונאספו עם השנים.

צילומים: לירון זנדמן

שמרו על קשר

נעה בר-לב דוידור | Noa Bar-Lev Davidor

מייסדת המותג (Be Longing(s, יוצרת רב-תחומית בשדות האמנות, עיצוב ואדריכלות פנים. מאמינה בחיבורים, בקשב, בטולרנטיות ובשילוב כוחות. מאמינה באחריות על הסביבה האנושית ועל משאבי הטבע. מאמינה בעשייה אותנטית. בחיבור ובנגישות למשאבים הפנימיים של האדם ולהתכוונות שלו להיות באלמנט שלו ומשם להשפיע, ליצור, לקדם, לתמוך, לעשות. מאמינה שעלינו להשתמש בכל מה שכבר קיים, כפלטפורמה ליצירת דברים חדשים.

26 תגובות

  1. אין יותר נפלא מהבית המופלא והמזמין כל כך מתחברת לסגנון המיוחד הזה שאין לו סוף.
    פשוט מודה על השיתוף מודל להשראה

  2. כל מה שתארת , וכל מילה שלי מיותרת, חוץ מלציין שזה כל כך נהדר. מדבר אלי בכל מובן ! אני מניחה פה לב לבן. לא תראי אותו. אבל הוא כאן.

  3. יפה לראות. וחוץ מזה: מיכאל אנג'לו פסל מהאבן את מה שלא צריך וחשף את הפסל… לכן אומרים "פסל", עם ניקוד פתח, הפסל פוסל ובורא דברים חדשים….גם העברית יפהפיה כי המילה כוללת בתוכה את התהליך…. לא צריך "רדוקציה.."

  4. מרחיב לב ועושה נעים בעיניים. העיצוב, הריהוט והמילים. בימים אלו של שיגעון כתבה כזו היא תרופת הרגעה. תודה.
    יום יבוא ויהיו לי ספות כאלה 🙂 אוהבת

    1. דניאלה, הכיסוי שעל הספות ניתן לרכוש אצלנו בסטודיו.
      זאת שמיכה/כיסוי גזה (לכביסה וייבוש במכונה)
      בגודל של 3 מטר על 2.30.
      מוזמנת ליצור קשר בטלפון 054-2188393

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שמרו על קשר

עקבו אחרינו 

Are you on the list ?

המידע שלך ישאר חסוי ולא נשתף אותו עם צד שלישי

דילוג לתוכן